Menší znamená větší aneb minikabelky přicházejí do módy
Sociální média jsou v současné době jedním z hlavních hybatelů módních trendů, například v podobě minikabelek. Kabelky ale rozhodně nejsou jediným doplňkem, který je podrobován minimalizaci. Menší sluneční brýle a podpatky se rovněž řadí mezi nejvýznamnější hity módních kolekcí pro jaro a léto letošního roku.
Snímky s tenkými slunečními brýlemi ve tvaru kočičích očí, které si oblíbila například modelka Kendall Jenner, již zaplnily sociální síť Instagram. A ženy mezitím vyměňují své podpatky za menší. Stejně jako jindy, i v tomto případě mají hlavní podíl na tomto módním trendu sociální média, a to z jednoho prostého důvodu. Doplňky o menší velikosti se totiž snáze fotografují a stylisté rovněž dávají přednost focení dámských bot v nižších velikostech.
Je to však svět kabelek, kde se nový trend v podobě minimalismu prosazuje nejvíce. Jak Zara, tak i Topshop zaznamenaly nárůst prodeje menších kabelek. Vysoce poptávanou se v tomto směru stal model Le Sac Chiquito od francouzského návrháře Jacquema, jednoho z nejvýznamnějších nových jmen ve světě módy, o který se strhl nebývalý zájem poté, co s ním byla spatřena světoznámá zpěvačka Rihanna. Naopak minikabelka od značky Fendi, nošená modelkou Gigi Hadid, u níž byla zpozorována letos v únoru, se od té doby již vyprodala.
Sara McAlpineová, redaktorka módního časopisu Elle, popisuje nositelky těchto kabelek jako „ženy vystupující z taxíku na okraj chodníku (z angl. cab-to-kerb woman), které se pohybují pouze mezi kanceláří a místy svých schůzek“. Nemají ne sobě make-up, ale mají zájem udržet si svůj každodenní vzhled a působit dojmem, že mají vše pod kontrolou, ačkoliv nemusí mít.
Minikabelky jsou také znamením, že módní trendy jsou reakcí na ty hospodářské, v tomto případě představované digitálními platbami a debetními kartami na vzestupu, od nichž se očekává, že v brzké době zcela nahradí klasické hotovostní platby.